Current Issue
48, no. 2 (Fall 2023)
The Sources of Research-Creation: Historical and Multiple Perspectives
Guest editors: Isabelle Pichet & Cynthia Hammond
Editors’ Note
Isabelle Pichet & Cynthia Hammond | Introduction

Articles

Tara Allen-Flanagan| “Photographs of Lightning”: The Intersection of Research and Creation in Leo Daft’s Photographs of Electric Sparks

Alison Ariss | Journeys, Merged Objects, and Public Art: Situating Practices of Salish Weaving as Research-Creation

Marco Deyasi | How to Use Colonial Discourse Against Colonialism: Strategies of Research-Creation in French Symbolist Art, ca. 1890​

Chantal Lapeyre | Lettres sur la danse et sur les ballets, de Jean-Georges Noverre : Un plaidoyer pour la « recherche-création » au XVIIIè siècle ?

Virginie LaSalle | D’une pratique incarnée de l’espace architecturé à une dynamique de l’intériorité : autour de l’ingénierie domestique et d’une féminisation de l’emprise sur l’espace domestique

Treva Michelle Legassie | From John Cage to the Outdoor School: Activating the “Minor” through Mycological Forays

Édith-Anne Pageot | Trouble dans le positivisme, la création en tant que recherche : le cas de La zona del silencio

Interviews
Branka Kopecki | Un croisement de regards

Practices
Saskia Hanselaar, Louise Hervé et Clovis Maillet​ | Les Dormeuses et les Méditateurs de l’Antique : (se) penser et performer autour de 1800

Reviews
Marjorie Charbonneau | Susanna Caviglia, History, Painting, and the Seriousness of Pleasure in the Age of Louis XV

Madeline Collins | Julie Crooks, Dominique Fontaine, Silvia Forni, eds., Making History: Visual Arts & Blackness in Canada

Anne Dymond | Diana Nemiroff, Women at the Helm: How Jean Sutherland Boggs, Hsio-yen Shih, and Shirley L. Thomson Changed the National Gallery of Canada 

Laura Ryan | Stephanie Springgay, Feltness: Research-Creation, Socially Engaged Art, and Affective Pedagogies 

Migueltzinta Solis | Dana Claxton and Ezra Winton, eds., Indigenous Media Arts in Canada: Making, Caring, Sharing